Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

9 Ekim 2011 Pazar

Disko her yerde kral olduğunu kanıtladı.

Beklenen an gelmişti,hafta içinden bu yana kendimizi diğer kral geceleriyle tatmin etsek de herkesin beklediği gece bu geceydi "cumartesi gecesi". Bu gece diğer gecelere haksızlık etmek istemesem de farklıdır bizler için. Nedenine gelince bilinçli olarak izlemeye başladığımız ya da kendi adıma başladığım Zaga'dan bu yana TV Makinası, Disko Kralı derken bir insan için bir geceyi hatta bir haftayı anlamlı kılmayı başarmış bir programlar bütünüdür bu programlar. Benim gibi tüm hafta c.tesi günü gelsin artık diye bekleyen ve sabaha kadar Zaga'dan bu yana tek bir programı kaçırmamış insanlar için c.tesi gecesine kattığı anlam için minnettarız Okan Bayülgen'e...Okan bayülgen'in TV yolculuğu bizimde c.tesi geceleri aldığımız bir hediyeydi ve alışmıştık bu hediyeye peki şimdi ne olacak soruları vardı sezon başı kafamızda? Okan Bayülgen'in Kanal D den ayrılmasıyla biz hediyemizden marum mu kalacaktık. O bize yeni hediyeler vermeye kararlıydı ve yep yeni bir kanalda bu aslında büyük belki onun bile farkında olmadığı bu hediyeleri yapacağını açıklamıştı; yeni kanal TV 8 di. Şüphesiz onun olduğu kadar bizimde aklımızda bir çok soru vardı: ilk başta hepimiz TV 8 mi demişizdir içimizden; kimsenin aldığımız hediyenin yine tadından şüphesi olmasa da o hediyeyi yapması için Okan Bayülgen'e bu imkanlar sağlanabilecek miydi? Bu hafta ile beraber onu tekrar bence ait olmadığı fakat çok iyi bildiği TV de görmek bizi fazlasıyla mutlu etmişti. Bir takım sorunlar eksikler tabi ki vardı bugüne kadar ama onun ne kadar çok çalıştığından haberdardık çünkü o verdiği hediyeden taviz vermek istemeyecek bir adamdı, o dediği gibi Okan Bayülgen satmıyordu yaptığı programın adı "Bayülgen Show" değildi ve hiç bir zaman olmayacaktı yaptığı işle anılmak isteyişi sürekli değiştirdiği program adlarından belliydi ve kendisine bunu çoktan kanıtlamış bir insan olmasın güveni kendin de mevcuttu. Zaga bir efsaneydi bitti,Tv makinası bir fonomendi bitti; o bitirmekten korkmuyordu aynısı daha iyisini yapabilirdi bu defa bitme sırası Kanal D deydi; bitti...Bu sefer daha büyük bir doğuşun peşindeydi; kendini kendine belki de hala kanıtlayacak bir şeyler olduğunu düşünüyordu ve bunu yapmak için doğru zamanın geldiğine inanmıştı. Çok farklı,asi,bu düzenin dışındasın söylediğin bu ama Kanal D desin Naber? diyenlere de bir cevabı olacaktı elbet kralın... Herkesin merakı bizim gibi değildi elbet içinden "Kralın sonu mu geldi" diye ellerini sıvazlayanlara en büyük cevap yine bir c.tesi gecesinde gelmişti. Bugün "Disko Kralı" günü gelip çatmıştı... Programın eleştirisini yapmak pek tabi bana düşmese de her şey çok kral görünüyordu ve karşımızda sapasağlam bir Okan Bayülgen vardı. Eskiden pek izlemediğimiz TV 8 i TV mizde ön sıralara koymuştuk programdan önce bir şeyler değişmeye başlamıştı sanki, daha sonra daha önceleri aklımızda yer edinen stüdyo sorununun ortadan tamamen kalktığını görmek mutlu etmişti; giderek büyümüş bir stüdyo vardı ve daha güzel görüntüler yakalamaya müsaitti; lcd ekranlara inat ampülle savaşan biri için hiçte fena değildi şüphesiz. İlk program için seçilen konuklar harikaydı, samimi insanlardı hepsi ve programın gerçekliğine fazlasıyla uygundular. Sibel Meriç in damgasını vurduğu bir program oldu ve pek masada muhabbet dönemedi çok fazla konuşulamadı ama bu seferlik eğlencenin ön plana çıkması çokta rahatsız etmiyordu. Bir ara Reyhan hanımın bağırışları duyuldu " daha ne bekliyorsunuz " gibisinden. Gerçekten de daha ne bekliyorduk ki, hediyemizi tekrar almanın mutluluğu vardı hepimizde. VTR lerin damgasını vuracağı bir yıl olacağa benziyordu; hepsini bayıla bayıla izledik; biraz fazla reklam vardı eskiye göre ama bunun gerekliliğinin farkındaydık. Anketler ayrı bir güzellik katıyordu programa şüphesiz ve geri dönüşler konusunda en güzel verileri veriyordu bizlere. Belki de ilk programda en fazla ses konusunda sıkıntılar yaşandı ama ilkti adı üstünde. En çok programın bu kadar erken saatte belki de ansızın bitmesini yadırgadım ben neyse ki o herkesin pek beğenmediği benim anlamlı bulduğum o jenerik yine de mutlu etti beni. Programa damgasını bir izleyici vurdu bence; telefonla yayına bağlanan kişi ne dediği belirsizdi ve kime saldıracağını şaşırmıştı derken Okan Bayülgen' in ironi atışmasıyla ustalığını gösterdiği ve tatlı bir sohbete çektiği izleyici içindekileri,kinini ,kıskançlığını "stüdyo da sinek var" ve daha sonra "sinek pisliğe gelir" laflarıyla ortaya çıkarmıştı. Neyse ki yayındakiler pek bir şey anlamamıştı herkes Fatih Ürek 'e söylendiğini sandı ve bu nedenle yayından alındı. Bu olay gösterdi ki her şey yolundaydı ve yine bizim cumartesi gecesi aldığımız hediye bazı çocuklar tarafından fena halde kıskanılmaya devam ediyordu. Hediyemi almanın verdiği mutlulukla salı gününü bekleyeceğim. Okan Bayülgen daha bize vereceğin çok hediye ve anlamlı kılacağın çok gün var...

10 yorum:

  1. izleyemediiimm..izleyemediiimm =((((((((((( 24 haziranda ösym binasını yakıyorum !

    YanıtlaSil
  2. bu kadar övgülere yazılmış bir yazıdan sonra okan seni yanına almaz boşuna uğraşma ben senin gördüğün gibi bır program göremedim hadi işine bak...

    YanıtlaSil
  3. okan o muhteşem ekibinden ve kanal d'den ayrılmakla hata yaptı diye düşünüyorum ben -ki çok büyük bir hayranıydım.

    YanıtlaSil
  4. komik:) biz onun hep yanındayız zaten, yanına almasına gerek yok.övgüyü hak eden bir iş ise övülür, sen göremedin ise izlemezsin basit :) ama yazı samimi,ben onun programları ile büyüyen biriyim pek tabi de örnek alıyorum ve onun sayesinde radyo sinema tv seçip okumuş biriyim. anlamamana şaşmadım ama sen dizilerini izlemeye devam edebilirsin.

    YanıtlaSil
  5. Okan'ı izleyerek büyüyen birisi ancak onu anlayabilir. Mimiklerinden, duruşundan, ses tonundan. Kimi zaman gereksiz şeyler yapsa da, yaşamak ve daha çok şey sunabilmek için bunları yapması gerektiğini de anlayışla karşılamamız gerekir. Okan Bayülgen'i övgülerle şişirip pohpohlamaya gerek yok, kaldı ki kendisi de bu olaylardan hoşnut olmuyor. Gereksiz yere yermek de hiç hoş değil elbette. Türkiye'de bugün kim Okan gibi programlar hazırlayıp sunma yürekliliğini gösteriyor? Varsa yeni yetmelerden birkaç tane, onlar da Okan'ın yarattığı altyapıyı kullanarak onu örnek alarak çıkmışlardır bu yola.

    "Muhteşem ekibinden ve Kanal D'den ayrılmakla hata yaptı." demek, neden ayrıldığının sebeplerini sorgulamadan yermek ancak küçük düşüncelerin bir örneği olabilir.

    Okan'ı izleyerek büyüyen bir birey olarak, yeni kanalda yeni stüdyoda olan aksaklıkları, eskiden yapılan ve devam etmesi beklenen şeylerin olmayışını ben de farkediyorum. Yanlız, unutmayalım ki değişiklik yapmak, tek düze gitmeyip, at gözlükleriyle her şeye bakmamak da ayrı bir cesaret gerektirir. Hele de böyle bir medya düzeninde iseniz.

    Sürekli kişileri, kurumları yermek yerine, yapıcı yönde eleştirilerinizi sunsanız bu herkes için daha iyi olur. "Olmamış!" diyerek işin içinden çıkmak sığ düşüncelere sahip kişilerin yaptığı bir davranıştır.

    Saygılarımla,

    YanıtlaSil
  6. umut dediklerine hak veriyorum,pohpohlamak lafını benim yazın için kullandığını sanmıyorum ben radyo sinema tv mezunuyum istesem teknik eleştirinin kralını yapardım kimse de anlamazdı ama bu yazı daha duygusal bir yazı,okan ın bendeki anlamını anlatan içten bir yazı.

    YanıtlaSil
  7. Hayır, pohpohlamayı senin yazın için kullanmadım. Yazının her cümlesinden kendi düşüncelerini yansıttığı anlaşılıyor. Böyle bir yazıya laf söylemek olmaz. Zevkle yazdıklarını okumaya devam edeceğim.

    Programları izleyemeyenler; TV8 kendi sitesinde tüm programları bir sonraki gün izlenebilir şekilde sunuyor.

    http://www.tv8.com.tr/iyitelevizyon-webtv

    Bu adresten hem canlı yayını hem de eski programları izleyebilirsiniz.

    Saygılarımla,

    YanıtlaSil
  8. teşekkür ederim kardeşim.

    YanıtlaSil
  9. Kimse kimseye zorla birşey seyrettiremez.
    Kanalın çok önemli olduğunu da düşünmüyorum.
    Neticede bizler Okan'ı yararlı paylaşımlarından dolayı izliyoruz.Bazı davranışları kimisine aykırı gelebilir ama o da işin şov kısmı diye düşünüyorum.
    Kanallardaki bir sürü çöp programlara inat izleyelim izlettirelim:))

    YanıtlaSil
  10. kesinlikle çok doğru,okan benim tv izleme sebebim onun dışında izlemiyorum.sadece haberdarım o kadar.

    YanıtlaSil