Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

7 Ekim 2011 Cuma

OPUS DEI


OPUS DEI



İÇ/GÜNDÜZ/GAZETELER EREN

Camları siyah beyaz bantlarla
Kapatılmış bir oda. İçeride tek
Bir sandalye, soba, minderler ve
Ayna var. Yirmili yaşlarda salaş
Kıyafetlere sahip Eren aynanın
Karşısında yattığı yerden çevresinde
Bulunan birçok gazeteye göz ucuyla
Bakar.

İÇ/GÜNDÜZ/SAÇ KESME 1 EREN

Eren’in elinde makine ile
Saçlarını kestiğini görürüz.
İlk kesiş ve ilk parça
Lavaboya düşer.

İÇ/GÜNDÜZ/SIKINTI EREN

Eren ayağa kalkar ve sıkıntılı
Bir şekilde ve kendi kendine
Söylenerek dolaşmaktadır.
EREN: Ben deli değilim ben askerim…








İÇ/GÜNDÜZ/SAÇ KESME 2 EREN

Eren’in elinde makine ile
Saçlarını kestiğini görürüz.
İkinci kesiş ve ikinci parça
Lavaboya düşer.

İÇ/GÜNDÜZ/UYKUYA DALMA EREN

Eren esnerken görülür ve
Kısa bir süre sonra uykuya dalar.

İÇ/GÜNDÜZ/EREN’İN RÜYASI EREN, PERİ

Odanın içinde bir peri görülür.
Eren yatmaktadır. Peri, Eren’in
Kulağına bir şeyler fısıldamaktadır.
Eren ise duymamak için periyi kimi
Zaman kovmakta kimi zaman
Kulaklarını kapatmaktadır.



PERİ: Herkes aynı, her şey aynı, yalanlar aynı, yılanlar aynı… Sen aynısın, aynandaki aynı, insanlar aynı, yer aynı, zamanımız aynı, aynı yalanlar, ayna hayatlar… Tükettikleri aynı, aldattıkları aynı, aldatılanlar aynı, aldatmalar aynı, aldanmalar aynı, dokunuşlar aynı, dokunanlar aynı, sevgiler aynı, sevgisizlikler aynı…

EREN: Git başımdan be ben daha aynı bile olamıyorum ki…

PERİ: Farklar aynı, farkımız aynı, fark ettiklerimiz aynı, şeytanlar aynı, melekler aynı sen meleksin, sen şeytansın ikisi de aynı…

EREN: Ben ne olmak istediğime karar veremiyorum ki…

PERİ: Milyon tane yüz var, milyon tane sen, milyon aynı… Sen siyahsın, sen beyazsın, masumiyet siyah, yalanlar beyaz, sen masumsun sen yalansın sen aynısın…

EREN: Aynı olan ne? (bağırır)



Korkarak uyanır…


İÇ/GÜNDÜZ/ÇILDIRMA SAFHASI EREN

Uyandıktan sonra orada duran
Bir bardak suyu alıp içer ve
Radyoyu açar.



RADYO SESİ: Ergenekon
Kapsamında 15 asker daha tutuklandı…

EREN: Askere gitmek istemiyorum ben…(saçını başını dağıtarak)
Ya beni de hapse atarlarsa…
Aynı olmak istemiyorum sonumun aynı olmasını…
EREN: Asker iyidir, askerler aynı değil midir?


Orada duran seccadeyi alır
Namaz kılmaya başlar ve kılar
Toplar seccadeyi kalkar.


EREN: Ben askerim. Namaz kılan asker olmaz mı?
Ben deli değilim ben askerim…


İÇ/GÜNDÜZ/TAKVİM FLASHBACK

Takvim görülür. Daha sonra
Takvim yaprakları uçarak kopar
Ve bir ay sonraki gün görülür
Yaprakta.

Rüzgar efekti…


İÇ/GECE/RAPOR EREN, KARGOCU

Kapı çalar. Eren kapıyı açmaya
Gider. Kargo gelmiştir. Eren, ona
Gelen mektubu alır. İçeriye geçip
Açar ve okur. Mektubu görürüz.
Mektup, T.S.K’ ya ait sağlık
Raporudur. Askerlik yapabileceği
Beyan edilmişti.





İÇ/GECE/PARFÜM SIKMA EREN

Eren parfüm şişesini alır
Ve bir kez parfüm sıkar.

İÇ/GECE/BABASININ ODASI EREN

Eren odasından çıkar ilk kez
Ve başka bir odaya doğru yürür.
Kapının kolunu tutar, bir süre
Açıp açmamakta tereddüt etse de
Açar ve girer. Odada bayraklar ve
Asker üniformalı bir adamın fotoları
Görülür. Eren fotoğraflardan birine
Yaklaşır ve tek bir söz söyler…


EREN: Baba…


İÇ/GECE/DUŞ EREN

Eren elbiseleriyle duşun
Altında görülür. Hiç kımıldamadan
Durmaktadır. Fonda şiir duyulur…


Şiir: Nazım Hikmet RAN – Bu vatana nasıl kıydılar?











İÇ/GÜNDÜZ/LİSTE FLASHBACK

Yıl 2022 yazısı görülür.
Elinde bir liste olan bir
Genç masada oturmaktadır.
Listedekiler görülür daha sonra.
Liste ABD eyaletleri listesidir.
Her bir eyaletle ilgili bilgiler yer
Almaktadır. A’ dan Z’ ye doğru
Giden listede T harfinde Türkiye
Görülür. Ekran kararır.


KULAĞIMIZA FISILDANAN AYNI YALANLARA HİTAFEN…

3 yorum:

  1. cidden bin basmışsın..
    kısa bir film olarak düşün bunu..
    aklımdan her bir karesi geçiyor..
    muhteşem..

    YanıtlaSil
  2. düşünmek mi :) ben çektim bunu zaten :)

    YanıtlaSil